Seth Godin (Σεθ Γκόντιν) – Αυτό είναι το μάρκετινγκ

Τα καλύτερα αποφθέγματα κορυφαίων δημιουργών

Εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube

Το μάρκετινγκ βρίσκεται παντού γύρω μας. Από τις πρώτες κιόλας αναμνήσεις σας μέχρι τη στιγμή που ανοίξατε αυτό το βιβλίο, σας κατακλύζει το μάρκετινγκ. Έχετε μάθει να αναγνωρίζετε τα λογότυπα που βλέπετε στην άκρη του δρόμου, ενώ δαπανάτε τον χρόνο και το χρήμα σας σε πράγματα που οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ έχουν πληρώσει για να βρίσκονται μπροστά στα μάτια σας. Το μάρκετινγκ, περισσότερο από μια λίμνη ή ένα δάσος, αποτελεί το τοπίο της σύγχρονης ζωής μας.

Επειδή αποτελούμε στόχο του μάρκετινγκ εδώ και πολύ καιρό, το θεωρούμε δεδομένο. Όπως τα ψάρια δεν αντιλαμβάνονται το νερό, έτσι κι εμείς δεν βλέπουμε τι πραγματικά συμβαίνει και δεν αντιλαμβανόμαστε πώς μας αλλάζει.

Είναι καιρός να κάνετε κάτι διαφορετικό με το μάρκετινγκ. Να βελτιώσετε τα πράγματα. Να πραγματοποιήσετε μια αλλαγή που θα θέλατε να δείτε στον κόσμο. Σαφώς να εξελίξετε το εγχείρημά σας, αλλά κυρίως να εξυπηρετήσετε τους ανθρώπους για τους οποίους νοιάζεστε.

Η απάντηση σχεδόν σε κάθε ερώτηση για τη δουλειά είναι ουσιαστικά η ερώτηση: «Ποιον μπορείτε να βοηθήσετε;»

Αυτό είναι το μάρκετινγκ

> Το μάρκετινγκ επιδιώκει περισσότερα. Περισσότερο μερίδιο αγοράς, περισσότερους πελάτες, περισσότερη δουλειά.
> Το μάρκετινγκ κινητοποιείται από το καλύτερο. Καλύτερη εξυπηρέτηση, καλύτερη κοινότητα, καλύτερα αποτελέσματα.
> Το μάρκετινγκ δημιουργεί κουλτούρα. Κύρος, ένταξη και άτομα σαν εμάς.
> Πάνω από όλα, το μάρκετινγκ είναι αλλαγή.
> Αλλάξτε κουλτούρα, αλλάξτε τον κόσμο.
> Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ – μάρκετερ – πραγματοποιούν αλλαγές.
> Ο καθένας από εμάς είναι ένας μάρκετερ και ο καθένας από εμάς έχει την ικανότητα να πραγματοποιήσει μεγαλύτερες αλλαγές από όσο φανταζόμαστε. Έχουμε την ευκαιρία, και την υποχρέωση, να κάνουμε μάρκετινγκ για το οποίο θα είμαστε περήφανοι.

Πόσο ψηλό είναι το δικό σου ηλιοτρόπιο;

Φαίνεται ότι αυτό ενδιαφέρει τον περισσότερο κόσμο. Πόσο γνωστη είναι μια μάρκα, πόσο μεγάλο είναι το μερίδιο αγοράς, πόσους ακολούθους έχει κάποιος στο Διαδίκτυο. Πάρα πολλοί επαγγελματίες του μάρκετινγκ δαπανούν τον περισσότερο χρόνο τους στην υπερβολική προβολή διαφημίσεων, προσπαθώντας έτσι να αναπτυχθούν λίγο παραπάνω.

godin-this-is-marketingΤο θέμα είναι ότι τα ψηλά ηλιοτρόπια έχουν βαθύ και πλούσιο ριζικό σύστημα. Χωρίς αυτό, δεν θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ ψηλά.

Αυτό το βιβλίο μιλάει για ρίζες. Για το πώς θα ριζώσει η δουλειά σας βαθιά στα όνειρα, στις επιθυμίες και στις κοινότητες εκείνων που επιδιώκετε να εξυπηρετήσετε. Για το πώς θα αλλάξετε τον κόσμο προς το καλύτερο, πώς θα παραγάγετε έργο για το οποίο θα είστε περήφανοι.
Και για το πώς θα επηρεάσετε την αγορά, όχι μόνο πώς θα σας επηρεάσει εκείνη.

Έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε έργο που έχει σημασία για ανθρώπους που νοιάζονται. Αν είστε σαν τους περισσότερους αναγνώστες μου, δεν νομίζω ότι θα επιθυμούσατε κάτι διαφορετικό.

Δεν πρόκειται να πουλήσει μόνο του

Οι καλύτερες ιδέες δεν γίνονται αυτομάτως αγαπητές. Ακόμα και το παγωτό χωνάκι και το φανάρι ρύθμισης της κυκλοφορίας χρειάστηκαν χρόνια μέχρι να πιάσουν.

Ακριβώς επειδή οι καλύτερες ιδέες απαιτούν σημαντικές αλλαγές. Προκαλούν το κατεστημένο, αλλά η αδράνεια είναι ισχυρή δύναμη.

Επειδή υπάρχει πολύς θόρυβος και πολλή δυσπιστία. Η αλλαγή είναι ρίσκο.

Και επειδή συχνά περιμένουμε τους άλλους να κάνουν το πρώτο βήμα.

Η πιο γενναιόδωρη και βαθυστόχαστη δουλειά σας χρειάζεται βοήθεια για να βρει τα άτομα που προορίζεται να εξυπηρετήσει. Και η πιο επιτυχημένη δουλειά σας θα διαδοθεί επειδή τη σχεδιάσατε για τον σκοπό αυτό.

***

Απόσπασμα απο το βιβλίο του Seth Godin, (Σεθ Γκόντιν),  “Αυτό είναι το μάρκετινγκ” (εκδόσεις Κλειδάριθμος), Μτφρ: Δάφνη Παπαδούδη.

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ

Εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube

Τα καλύτερα αποφθέγματα συγγραφέων και κορυφαίων δημιουργών

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο newsletter

Λογοτεχνικά αποσπάσματα και τα καλύτερα αποφθέγματα κάθε εβδομάδα στο email σας...